De Metropool Regio Amsterdam maakt afspraken over de planvoorraad voor bedrijven en kantoren (PlaBeKa).
De afspraken tot nu toe waren kwantitatief en aanbod gedreven. Ze zijn onvoldoende een kompas voor de toekomst. In de nieuwe PlaBeKa moest de vraag centraal staan.
Hoe krijg je mensen in beweging om hun leefomgeving energieneutraal te maken? De discussies draaien vaak om techniek en innovatie. Dat is noodzakelijk, maar minstens zo belangrijk is of nieuwe technieken worden omarmd door de samenleving. En of de voorstellen haalbaar zijn.
Verhaallijnen over recreatie en toerisme zijn in staat om lokale initiatiefnemers als ontwikkelkracht te verbinden aan een groter geheel. Economische innovatie, landschapsontwikkeling en de versterking van dorpskernen worden in een recreatieve visie van BVR onderling verbonden.
Vergroenen, verbinden en verwonderen: enthousiaste bewoners van Gouda dromen van een singelpark. Sinds 2016 werkt het burgerinitiatief onder de vlag van stichting Singelpark Gouda aan een plezierige doorlopende (groene) wandelroute langs de singels rondom de binnenstad.
Het begon met een CID spel en eindigde met een serieus businesscase. BVR ontwierp naar aanleiding van het CID spel een aanstekelijk gebiedsconcept: het Central Innovation District (CID).
Den Haag groeit flink, de werkgelegenheid staat onder druk en de overheid krimpt. Wil Den Haag toekomstbestendig zijn, dan moet de stad aantrekkelijker worden voor innovatieve bedrijven en kenniswerkers. BVR ontwierp een aanstekelijk gebiedsconcept: het Central Innovation District (CID).
Maak voor heel Zeeland mét de samenleving een integrale toekomstvisie 2040 en een strategie voor de lange termijn als leidraad voor het beleid van toekomstige provinciebesturen. Een complexe uitdaging waar het BVR team meteen warm van wordt en ook raad mee weet.
BVR heeft in een interactief proces met gebiedspartners, regio en rijk de MIRT gebiedsverkenning Utrecht Oost gemaakt. Deze gebiedsverkenning biedt een toekomstperspectief voor de ontwikkeling van de zone tussen de Merwedekanaalzone en het Utrecht Sciencepark.
Dromen over de toekomst van de best bezochte buitenattractie in van Nederland, dat is waar de opdrachtgever behoefte aan heeft. Nu wordt de grote groei van de bezoekersaantallen voor de Zaanse Schans vooral als een groot probleem gezien. BVR heeft dan ook een droombeeld 2030 gemaakt.